Öppet hus på Årjängs RK

fredag 23 november 2018

Birgitta Evensson

Årjängs Rotaryklubb bjöd in till öppet hus med Rotarykunskap och den stora frågan varför ska jag bli Rotarian?

Tisdag den 20 november arrangerade Årjängs Rotaryklubb en kväll fylld med Rotarykunskap. President Birgitta Evensson inledde med att hälsa alla 16 deltagarna varmt välkomna. Gruppen fick sedan lyssna till skattmästare Anneli Jelgert som på ett förträffligt sätt berättade och visade bilder om vad Rotary är. Anna Mohlén-Lauridsen från Sunne rotaryklubb tog därefter vid och hade ett mycket inspirerande anförande som handlade om varför hon blev medlem i Rotary. Hon delade även med sig olika tips på hur man kan ta tillvara medlemmarna i sin klubb. Kvällen avslutades med en gemensam middag och många intressanta samtal runt bordet.